אור ושות' משרד עורכי דין המתמחה בנזיקין, חדלות פרעון, רשלנות רפואית ותעבורה | איחוד תיקים בהוצאה לפועל

איחוד תיקים בהוצאה לפועל תוך זמן קצר

איחוד תיקים בהוצאה לפועל – מה הוא?

במשרדנו, ירון אור ושות', אנו מתמחים בהליכי איחוד תיקים ומבינים את הצורך לעזור ללקוחותינו תוך פרק זמן מהיר. צוות עורכי הדין שלנו פועל במהירות וביעילות כדי להגיש את הבקשות הנדרשות לאיחוד התיקים תוך פרק זמן קצר. אנו דואגים להכין את כל המסמכים הנדרשים ולנסח את הבקשה בצורה מקצועית, כך שנוכל להבטיח שהליך האיחוד יתנהל בצורה חלקה. בזכות הניסיון שלנו בתחום, אנו מצליחים לזרז את התהליך ולהקל על הלקוחות שלנו, מה שמאפשר להם להתמקד בשיקום מצבם הכלכלי.
חייב שיש לו יותר מתיק הוצאה לפועל אחד יכול, במקרים מסוימים, להגיש בקשה לאיחוד התיקים. אם הבקשה מאושרת, כל ההליכים המתנהלים נגד החייב יאוחדו לתיק חדש אחד, שנקרא תיק האיחוד, אשר ינוהל בלשכת ההוצאה לפועל שבה מתנהלים רוב התיקים (במקרה שהתיקים נפתחו בלשכות שונות). במהלך הטיפול בבקשה לאיחוד, רשם ההוצאה לפועל יקבע את הסכום שעל החייב לשלם במסגרת תיק האיחוד.

אוכלוסיית היעד ותנאים מקדימים לאיחוד תיקים

חייב שיש לו מספר תיקים פתוחים יכול להגיש בקשה לאיחוד תיקים, אך עליו להוכיח שהוא מסוגל לעמוד בתשלום חודשי שלא יהיה נמוך מהסכום שנקבע בצו התשלומים. חשוב לציין כי לא ניתן לאחד תיקים מסוגים מסוימים, כגון: תיקים הנוגעים למזונות, תיקים שנוגעים לפסקי דין שאינם כספיים, כמו צווי ביצוע או מימוש משכנתא, וכן תיקים של שטרות שבהם הוגשה התנגדות לביצוע שטר, וההתנגדות עדיין לא הוכרעה בבית המשפט.
במסגרת תהליך זה, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בהליכי הוצאה לפועל. ליווי משפטי מקצועי יכול להבטיח שהבקשה לאיחוד תיקים תוגש בצורה נכונה ומדויקת, תוך שמירה על זכויותיכם. עורך דין יוכל לסייע במינוף הידע שלו כדי לנסח את הבקשה בצורה שתשפר את סיכויי הקבלה שלה, וכן לייעץ על התנאים המקדימים הנדרשים. תמיכה מקצועית תסייע לכם להתמודד עם התהליך בצורה חלקה ומועילה, ותאפשר לכם להתמקד בשיקום המצב הכלכלי שלכם.

אישור הבקשה והוצאה לצו איחוד

הרשם יעניק צו איחוד רק אם הוא משוכנע, לאחר בדיקת יכולתו הכלכלית של החייב ובחינת נכסיו וכושר ההשתכרות שלו, שהוא יוכל להחזיר את חובותיו בכל התיקים הפתוחים נגדו בפרקי הזמן הבאים:
  • שנתיים, אם סכום החוב אינו עולה על 20,000 ש"ח.
  • שלוש שנים, אם סכום החוב נע בין 20,000 ל-100,000 ש"ח.
  • ארבע שנים, אם סכום החוב עולה על 100,000 ש"ח.

אם הרשם קובע שהחייב יוכל לפרוע את חובותיו בפרק זמן ארוך יותר מאלה, אך לא כל הזוכים מסכימים לכך, הוא יכול להכריז שהחייב מוגבל באמצעים ולהטיל עליו מגבלות מתאימות. צו האיחוד יורה על שילוב כל התיקים הפתוחים נגד החייב.

כשהרשם מעניק צו איחוד, הוא יכול להתנות אותו במתן ערבות שתספק לו ביטחון, כמו ערבות של צד שלישי או התחייבות מהחייב. הרשם רשאי לבצע זאת גם לאחר מתן הצו, אם ימצא לנכון. כמו כן, הרשם יכול, ביוזמתו או לפי בקשה, להורות בצו האיחוד על השהייה או הפסקה של כל הליך בתיקים הנכללים בצו, והוא יכול להתנות זאת בתשלום או במתן ערבות שתשביע את רצונו.

הבטחת מימוש הליך האיחוד

רשם ההוצאה לפועל רשאי לשנות את ההוראות והתנאים הכלולים בצו ולהוסיף עליהם, אם לדעתו הדבר דרוש כדי למנוע את אי קיום הצו או הפרעה לביצועו.

מינוי ממונה

בהתאם לצו האיחוד, רשם ההוצאה לפועל יכול, ביוזמתו או לפי בקשה, למנות אדם שיפעל כממונה על תיק האיחוד ולקבוע את סמכויותיו בהתאם לצו. כמו כן, יש לו את הסמכות לקבוע את שכר הממונה.
הממונה יכול לנקוט בכל פעולה שזוכה רשאי לבצע, כגון עיקולים והגשת בקשות, אלא אם הרשם קובע אחרת. הוא גם רשאי לדרוש מהחייב או מצד שלישי סכומי כסף על חשבון חובות החייב. כאשר הממונה מקבל סכום כסף, עליו לחלקו בין הזוכים או להפקיד אותו במקום שייקבע על ידי רשם ההוצאה לפועל.
במקרה שהחייב לא עמד בתשלום שנקבע בצו האיחוד, הממונה מחויב להודיע על כך לרשם ההוצאה לפועל. בנוסף, הממונה יגיש לרשם דין וחשבון על הפעולות שביצע בסיום תהליך, ובכל עת שיבקש רשם ההוצאה לפועל.

ביטול צו איחוד או שינוי תנאיו

רשם ההוצאה לפועל יכול, ביוזמתו או בעקבות בקשה, לבטל את צו האיחוד או לשנות את התנאים הכלולים בו ממספר סיבות, כגון:
– סיכול ביצוע הצו: אם יש לרשם סיבה להניח שהחייב פועל או מתכנן לפעול בדרך שתפגע בביצוע הצו.
– אי עמידה בתנאים: אם החייב לא עמד באחד מהתנאים שנקבעו בצו, כמו תשלומים בסדר, בשיעור או במועד שנקבעו, או אם לא פעל בהתאם לתנאים שנקבעו.
– חוסר שיתוף פעולה עם הממונה: אם החייב מסרב לשתף פעולה עם הממונה מבלי סיבה מוצדקת.
– שינוי בנסיבות: אם הרשם מבחין בשינוי שיפגע ביכולת החייב לפרוע את חובותיו בפרקי הזמן שנקבעו.
– פתיחת תיק חדש: אם נפתח תיק נוסף נגד החייב והרשם סבור שהוא לא יוכל לפרוע את כל חובותיו, כולל את אלו בתיק האיחוד, בפרקי הזמן שנקבעו.
– התקיימות סיבות לדחיית הבקשה לאיחוד: אם יש לרשם סיבה להניח שאחת מהסיבות לדחיית הבקשה לאיחוד, כפי שהוזכרו קודם, חלה.

משרדנו ירון אור ושות' והגנת החייב

במשרדנו, ירון אור ושות', אנו מתמחים בהגנה על זכויות החייבים בתהליכי הוצאה לפועל. כשמדובר בביטול צו האיחוד או שינוי תנאיו, אנו פועלים במהירות וביעילות על מנת להבטיח שהחייב יקבל את ההגנה המגיעה לו. צוות עורכי הדין שלנו מתמחה בניתוח המצב המשפטי הנוכחי, ומספק ייעוץ מקצועי ופרטני בהתאם לנסיבות העניין. אנו מקדמים את ההגנות המשפטיות הנדרשות, כגון הגשת התנגדויות מתאימות או בקשות לשינוי תנאים, במטרה לשמור על זכויות הלקוחות שלנו ולמנוע נזקים נוספים. בזכות הניסיון שלנו, אנו מצליחים לזרז את התהליך ולהבטיח שהחייב יקבל את ההגנה הנדרשת בתוך פרק זמן קצר.

הליכי הוצאה לפועל נגד החייב לאחר הגשת בקשת איחוד

עיקול נכסי החייב המגיש בקשה לאיחוד

במקרה שבו הוגשה בקשת איחוד, רשם ההוצאה לפועל יכול, ביוזמתו או לפי בקשה, להורות על עיקול נכסי החייב.

צו עיכוב יציאה מהארץ

אם הוגשה בקשה לאיחוד, הרשם ינפיק צו המונע מהחייב לצאת מהארץ. החייב יכול לבקש שלא להטיל עליו צו כזה, או לבקש לבטל את הצו אם כבר הוצא.

המשך הליכים לאחר הגשת הבקשה לאיחוד

באופן כללי, הליכים שננקטים נגד החייב המגיש את בקשת האיחוד לא יופסקו ולא יתעכבו עד למתן צו לאיחוד. זה כולל פעולות כמו עיקולים. גם הליכים נגד חייבים אחרים בתיקים הקשורים לא יושעו בעקבות בקשת האיחוד.
עם זאת, רשם ההוצאה לפועל יכול להורות על השהיית הליך כלשהו נגד החייב לתקופה של עד 60 ימים, לאחר שיאפשר לכל צד להציג את טענותיו, וזאת מטעמים מיוחדים שיתעדו בהחלטתו. ההוראה עשויה להיות מותנית בתשלום או במתן ערובה.

תיק נוסף נגד החייב

במקרה שבו החייב מגיש בקשה לאיחוד תיקים ונפתח נגדו תיק נוסף, עליו להודיע על כך בכתב לרשם ההוצאה לפועל מיד לאחר שהוא יודע על כך. התיק החדש יצרף לבקשה לאיחוד.

אם תיק נוסף נפתח לאחר שהוצא צו איחוד, רשם ההוצאה לפועל יכול לצרף את התיק לצו האיחוד, בתנאים שהוא יקבע. הוא רשאי לשנות את הצו ואת ההוראות הכלולות בו, בתנאי שיתאפשר לכל הצדדים להציג את טענותיהם.

אם הרשם מזהה שהחייב לא יוכל לעמוד בהחזרת חובותיו בכל התיקים, כולל התיק הנוסף, בתוך פרקי הזמן שנקבעו בצו, הוא יכול להחליט שהתיק הנוסף לא יצרף לצו האיחוד.

ערעור על החלטות לשכת ההוצאה לפועל

אדם שמעוניין לערער על החלטת לשכת ההוצאה לפועל בנוגע לאיחוד תיקים יכול להגיש ערעור או בקשת רשות ערעור בהתאם לחוק. במקרה של החלטה שניתנה על ידי עובד בלשכת ההוצאה לפועל, ניתן להגיש ערר לרשם ההוצאה לפועל.

כיצד לערער על החלטות רשם ההוצאה לפועל

– חובות הקשורים לענייני משפחה: אם החוב נוגע לענייני משפחה, ניתן לערער ישירות לבית המשפט לענייני משפחה ללא צורך בקבלת רשות.
– חובות שאינם קשורים לענייני משפחה: במקרה שהחוב אינו נוגע לענייני משפחה, לא ניתן לערער ישירות ויש להגיש בקשת רשות לערער, אשר תוגש לבית משפט השלום.
במשרדנו ירון אור ושות', אנו מתמחים בהליכי ערעור על החלטות לשכת ההוצאה לפועל. צוות עורכי הדין שלנו מספק ייעוץ מקצועי ומלווה את הלקוחות בכל שלב של תהליך הערעור, החל מהגשת הבקשות הנדרשות ועד לשמירה על זכויותיהם בבית המשפט. בזכות הידע והניסיון שלנו, אנו מצליחים להציב את הלקוחות שלנו בעמדה טובה יותר, מה שמסייע להם להתמודד עם אתגרים משפטיים ולמקסם את סיכויי הצלחת הערעור.

עדיין יש שאלות?

השאר פרטים וקבל ייעוץ