אור ושות' משרד עורכי דין המתמחה בנזיקין, חדלות פרעון, רשלנות רפואית ותעבורה|מחשבון פיצויים תאונות דרכים

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, יש סבירות גבוהה שאתם זכאים לפיצויים כספיים משמעותיים מחברת הביטוח של הנהג הפוגע. במאמר זה תוכלו להבין את זכאותכם לפיצויים בעקבות תאונת דרכים, ולבצע חישוב של גובה הפיצויים המגיע לכם באמצעות מחשבון פיצויים לתאונות דרכים הבנוי מדוגמאות לפיצויים בתאונת דרכים.

 

מחשבון פיצויים בתאונות דרכים – מהו גובה הפיצויים?

מחשבון פיצויים תאונות דרכים

  • מידע בסיסי
  • פרטי התאונה
  • שליחה

מחשבון פיצויים תאונות דרכים


 
 
גובה הפיצויים שמגיע לאדם בעקבות תאונת דרכים נקבע באופן אישי, בהתאם למספר גורמים. בין הגורמים המשפיעים על גובה הפיצויים נמנים גיל הנפגע בעת התאונה, דרגת הנכות שנגרמה לו, מספר ימי העבודה שהוא מפסיד בעקבות התאונה, והשכר הנוכחי שלו. בנוסף, יש לקחת בחשבון את הצורך בסיוע לאחר התאונה.
 
ככל שהנפגע צפוי לסבול מהשלכות התאונה לאורך זמן ארוך יותר, וככל שהסבל הפיזי והנפשי שלו יהיה משמעותי יותר, כך יגדל סכום הפיצויים המגיע לו.
 
הפיצויים שניתן לתבוע בגין תאונה כוללים פיצויים עבור פגיעה בכושר העבודה, אובדן ימי עבודה, אובדן שכר, כאב וסבל גופניים, כאב וסבל נפשיים, נכות ועוד. כחלק מכלל המחשבונים שאנו מנגישים לנפגעים ובתוכם מחשבון פיצויים נזקי גוף מונגש גם מחשבון זה.
 

יש שאלות?

לייעוץ מהיר השאר פרטים

    אור ושות' משרד עורכי דין המתמחה בנזיקין, חדלות פרעון, רשלנות רפואית ותעבורה | מחשבון פיצויים תאונות דרכים

    מחשבון פיצויים לתאונות דרכים – חשב את הסכום:

    באמצעות מחשבון פיצויים לתאונות דרכים, תוכלו לחשב את סכום הפיצויים המגיע לכם בעקבות התאונה. עם זאת, חשוב להבין שכאשר מגישים תביעה לפיצויים לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, זה חוסם את האפשרות להגיש תביעה נגד גורמים אחרים באותה עילה.
     
    במילים אחרות, ברגע שמתקבל פסק הדין הסופי והפיצויים, הנפגע לא יוכל לתבוע אדם נוסף בגין הנזקים שנגרמו לו בתאונת הדרכים. החוק הישראלי לא מתיר כפל פיצויים עבור אותם נזקים.
     
    אם נפגעת בתאונת דרכים, יש להבין שגובה הפיצויים שתקבל נקבע בעיקר על סמך חוות דעת של מומחה רפואי. התיעוד הרפואי שברשותך משפיע במידה רבה על חוות הדעת ועל מינוי המומחה על ידי בית המשפט.
     
    משרדנו מתמחה בליווי נפגעי תאונות דרכים ומסייע בהשגת פיצוי מקסימלי הכולל את כל ראשי הנזק שניתן לתבוע. אלו כוללים:
     
    – כאב וסבל
    – אובדן כושר השתכרות והפסדי שכר
    – הוצאות רפואיות
    – הוצאות עבור עזרת זולת וסיעוד
    – הוצאות ניידות
    – הוצאות להתאמת דיור
    – הוצאות משפט ועוד.

    פיצויים לנפגעי תאונות דרכים: זכויות וחשיבות ליווי משפטי

    כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים, בין אם הוא רוכב אופניים, נהג או הולך רגל, יש לו את הזכות להגיש תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע כדי לקבל פיצויים כספיים שיסייעו לו בשיקום ומספר דוגמאות אף מביאות לפיצוי תאונת דרכים 10 אחוז נכות. חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, נועד להקל על תהליך התביעה ולאפשר לנפגעים לקבל פיצויים במהירות.
     
    חוק זה מבצע מספר שיפורים בתחום התעבורה בישראל. ראשית, הוא מספק לנפגעים פיצויים אוטומטיים, ללא תלות באשמתם. כך, גם אם הולך רגל היה אחראי לתאונה במידה מסוימת, הוא עדיין יהיה זכאי לפיצויים.
     
    בנוסף, החוק מאפשר לנפגעים לקבל פיצויים בסכומים גבוהים ובמהירות רבה יותר בהשוואה לתביעות נזיקיות רגילות. אמנם הפיצויים הראשוניים עשויים להיות חלקיים, אך הם מקצרים את זמן ההמתנה ומאפשרים לנפגע להתחיל את תהליך השיקום במהרה.
     
    חידוש נוסף הוא הקמת קרן "קרנית", שנועדה לסייע לנפגעי תאונות דרכים שאין להם אפשרות לתבוע את הנהג הפוגע, כמו במקרים של תאונת פגע וברח או נהג שאינו מבוטח. במקרה זה, הפיצויים יינתנו על ידי קרנית, אך הנהג הפוגע לא יפוטר מתשלום הפיצויים ויכול להיות שתהיה תביעה עתידית נגדו.
     
    חשוב לציין שהליווי של עורך דין המתמחה בתחום זה הוא קריטי. עו"ד יכול לסייע בהבנת הזכויות שלכם, לייעץ על תהליך התביעה, ולוודא שאתם מקבלים את הפיצויים המגיעים לכם. ליווי מקצועי יכול לשפר את הסיכויים שלכם לקבלת פיצויים גבוהים יותר ולמנוע טעויות בתהליך.

     

     

    כיצד ניתן לקבל פיצויים?

    כדי להיות זכאי לפיצויים בעקבות פגיעה בתאונת דרכים, יש לעמוד בהגדרה של "תאונת דרכים" לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. ההגדרה היא מורכבת, אך הכרה בה חיונית להבנת זכאותכם לפיצויים.
     
    "תאונת דרכים" מוגדרת כאירוע שבו אדם נפגע בגופו עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. בהגדרה זו נכללים גם מקרים של התפוצצות או התלקחות של הרכב, אם הם נגרמו על ידי רכיב של הרכב או חומר חיוני לנסיעתו, גם אם הגורם לכך היה מחוץ לרכב. כמו כן, תאונה יכולה להיחשב כתאונת דרכים גם במקרה של פגיעה ברכב חונה באופן אסור או אם היא נגרמה כתוצאה משימוש בכוח המיכני של הרכב, בתנאי שהרכב לא שינה את ייעודו המקורי במהלך השימוש.
     
    נזק גוף, כפי שמוגדר בחוק, כולל מוות, מחלה, פגיעה, או ליקוי גופני או נפשי, וכמובן פגיעות בהתקנים שעוזרים לתפקוד גופני, כמו פרוטזות או כיסאות גלגלים.
     
    חשוב לציין שגם רכבים שאינם פרטיים, כמו תחבורה ציבורית, אמבולנסים וטרקטורים, יכולים להיחשב רכבים המזכים בפיצויים, כל עוד הם נועדו למטרת תחבורה. למרות זאת, אופניים חשמליים אינם נחשבים לרכב מנועי לפי החוק, ולכן נפגעים מתאונות עם אופניים חשמליים אינם יכולים לתבוע פיצויים דרך ביטוח חובה. במקרה כזה, התביעה תצטרך להתנהל דרך ההליך הנזיקי הרגיל, שעשוי להיות ארוך ומורכב.
     
     

    מקרים שאינם נחשבים לתאונת דרכים

    על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מאורע לא ייחשב כתאונת דרכים אם הוא התרחש כתוצאה ממעשה שנעשה במכוון במטרה לגרום נזק לגופו או לרכושו של אדם. במקרה זה, הנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא כתוצאה מהשפעתו של השימוש ברכב המנועי.
     
    משמעות הדבר היא שאם אדם פוגע בזדון באחר תוך שימוש ברכב, והנזק נגרם ישירות מהמעשה התקיף ולא מהשפעת השימוש ברכב, לא תתקיים הזכאות לפיצויים לפי החוק הזה.
     

    יש שאלות?

    לייעוץ מהיר השאר פרטים